mandag den 19. september 2011

Æbleplukningen i år........

er atter forbi. Hvert år tager vi til fyn og plukker æbler d. 16. september - dagen hvor Louis døde. Havde tanken om at det kunne være en dag vi var samlet fremover, også når der engang kommer sviger og børnebørn til. Dette var 11. år vi var afsted - efter æbleplukningen fik vi flæskesteg hos bedstevennerne på fyn, og da vi var hjemme igen kl. 01 var vi på kirkegården som vanligt, med æbler både til Louis og Anders.
Ælsten var ikke med, skulle på noget med studiet - sidste år var mellemsten ikke med, hun skulle have sidste køretime inden køreprøven, og sådan vil der jo være dagen hvor nogen er forhindret - men dagen bliver holdt i hævd som jeg havde tænkt.
Der er kun 1 fejl ved det hele - æblerne der skal gemmes til vinter er aldrig klar når vi kommer - de skal altid hænge 14 dage mere - så vi plukker gemmeæbler der mangler noget smag hvert år.
Plukker også sommeræbler, men de er på det sidste og 1 uge efter er de melede, bvadr.

Onsdag var jeg hos kiropraktoren, og hun ærgerede sig over det ikke var hende der havde fået den tanke at det var borrelia.
Turen gik gennem Vejle, solen skinnede til en forandring, og jeg var totalt smadret da jeg kom hjem. Mine lægge gør ondt igen nu, var blevet bedre, men at gå rundt længere tid, det kan jeg ikke.

Tirsdag tog yngsten på tur med skolen - jubiii, alene hjemme - så maleren fik arbejdsforbud om aftenen. Men ak - tirsdag aften var jeg kvæstet så han fik dispensation, og onsdag gik ligeså, så alle mine forhåbninger om bio ture og café besøg blev der ikke noget af - ØV.

Mandag var jeg også på shoppetur, nemlig med maleren - men det var nu begrænset hvor meget vi fik gået - det stod ned i stænger og stormede en pelikan, så vi mosede os op af gågaden i Esbjerg efter støttestrømperne, bagefter var vi i H&M ved Bilka efter undertøj til mindsten og bagefter gik turen i Bilka, hvor der faldt en telefon af til moderen :) - min var over 3 år og batteriet dovent.

Week-enden er gået i nattøj for det meste,  mandag ligeså - er så FUCKING TRÆT af at være træt altså. Er ikke til at holde ud jeg bare skal vente på der kommer noget mere antibiotika på medicinlisten - jeg vil videre og det NUUUUU.
3 ugers behandling er overstået - og ingen forandring udover øget træthed - har aldrig "boet" i nattøj en hel dag, hvis ikke jeg har haft feber og ligget i sengen - men det gør jeg i disse dage.
Skulle have været hos lægen for blodprøver i dag, men orkede ikke, skulle også købe gave. Må slæbe mig derned i morgen, uanset hvordan jeg har det.

Vægten tør jeg slet ikke frekventerer, har det træls nok som tingene er, så det er udsat på ubestemt tid.

I  dag kom langt om længe min Lipo-spheric vitamin C, og desværre kostede den 192 kr. i afgifter :( - men - der er stadig 350 kr. at spare ifth. england. Næste forsendelse vil jeg få dem til at angive til USD 14 i stedet USD 25 så burde den gå igennem - men billigere uanset.
Jeg beder dem først via mail sende 3 kasser og hælde dem ud af kasserne og i en kuvert, og bestiller dem efterfølgende her .

Ingen kommentarer: