søndag den 11. september 2011

Hvor heldig kan man være....

en fredag morgen. Elektrikeren ville komme kl. 7.30 - gaaaab - længe inden MIN dag starter. Bliver vækket af noget der lyder som en boremaskine - ligger og funderer lidt over det - tænker, den må være pakket ind med træ uden om, og han skal have det skruet af. Ligger bare og lytter og venter på han skal blive færdig og kører, så jeg kan stå op. SÅ køre "boremaskinen" igen - og nu tramper han rundt på taget.....arh, nu må jeg op og lette på gardinet - det jeg kan høre er en der blander "smadder" med sådan en metaldejkrog sat på en boremaskine - hmn, hva fa'en har de gang i.
Kryber i seng igen og funderer over det. Da der er gået 1 time står jeg op og hilser på elektrikeren og får en snak og denne ( i nattøj :/ ).
.

Så går jeg ud og kigger til de andre derude - og det viser sig at jeg efter mange år endelig har fået Zink omkring skorstenen. Så nu kan vi atter bevæge os ud og ind uden at tænke på om der ryger mursten ned i hovedet når det blæser - skønt.

Maleren har også bestilt denne her


Den gamle på 21 år er gået i et leje - har så en vi har arvet af svigermor - mens den 21 årige er til reparation hos forhenværende kollega. Men NU syntes maleren vi skulle have en ny - måtte jo kunne få et ordentligt tilbud hos den lokale hvidevarepusher når vi skulle have 2 dele. De griner af ham, når han kommer med vort gamle lort der skal repareres - så er sq* nok ligeså meget for sin egen skyld har jeg en lumsk anelse om.

Men hele 3 ting fik jeg så sådan en fredag - nu sker der så nok heller ikke noget de næste 4 år.

Mærket er Bosch - har tjekket Tænk inden jeg købte, og denne var 5 bedst i test - den beste vaskede mere rent - men larmede mere. De 3 imellem var dobbelt så dyre uden at være væsentlig bedre, så jeg ønskede mig denne.
Udsalgsprisen er 1.895 - men kan findes på nettet til 4500 INCL. levering :O - altid godt argument at komme med til hvidevarepuskeren, som så kunne sælge til 6000.

Det samme gælder tørretumbleren - men her var udvalget begrænset - der var 2 - resten var med kondenstørring - øehm, hvorfor nu DET. Jo, det er vejen frem, vore huse skal være så tætte i dag, at vi ikke må lave huller til tørretumbleren.........hvem fanden er de idoter der er så geniale altså....vores miljøminister måske....nuværende eller tidligere....ting går altså over gevind her - vi kan jo efterhånden ikke ånde - GODT jeg bor i noget fra 1876 - her kommer frisk luft ind *GG*.

Lørdag vendte jeg langt om længe tilbage med lidt energi - fik tømt bedende for ærteblomster, ærter, salat og ukrudt. Sat nye jordbær aflæggere ud, og ikke mindst mine asparges plantet ud - kunne forærer naboen 25 planter også - STORT.

Maleren har lavet plæne, hente jord og kørt med fræser hele week-enden og er nu halv færdig godt og vel - det bliver så fantastisk når der kun er plæne på alle m2.

Behandlingen går planmæssigt - stadig ok i maven - men ingen ændringer i øvrigt her efter 2 uger.

I morgen skal jeg på tur - maleren skal til kontrol med sin pso gigt - og så skal vi på gågaden - han skal have nye støttestrømper *GG* - lyder det ikke sexet og spændende.
Han er bevilliget 2 stk om året - men det er alt alt for lidt - de er slidt igennem med store huller, og elastikken er slap, så det er mest strømpe der er tilbage, støtten er slap.
Men jeg glæder mig, en eftermiddag sammen og vi skal ikke lave have - det bliver skønt.

Maleren besøgte svigerfar i formiddags - han er mere rolig nu, men taler i øst og vest. Jeg talte sidste jul om at lave en bog med billeder af familie og venner til ham - men maleren tror ikke længere han kan kende dem på billederne. Men jeg gør det sq* alligevel - skriver hvem der er på billederne, så kan andre da læse for ham, hvem det er.
Svigerfar besøgte selv sin demente mor hver søndag formiddag, nu er det så ham selv der skal modtage besøg af sin søn søndag formiddag. Håber bare det ikke også rammer maleren - vi har så rigeligt af dårligdomme altså.

















Ingen kommentarer: