torsdag den 1. september 2011

Mere behandling....

er overstået nu - sidder nu og sveder tran. Er svimmel, men hellere det end kvalme altså - tror jeg skal dø hvergang jeg har kvalme. Har sovet elendigt 2 nætter, men det kan jo skyldes så meget. Det er de eneste bivirkninger so far, havde mavepine og halsbrand forrig nat - men det er heldigvis også overstået.
Har taget et billed' af min pilleæske og c vitamin poser (og skjorte), det ser vildt ud - og om 7 uger kommer endnu 2 piller til.

Det er hundesvært at indtage antibiotika ifht. hinanden, vitaminer/kosttilskud, mad og mælkeprodukter syntes jeg, men er nået frem til en fordeling efter at have læst en læges anvisninger.

Antibiotika skal indtages så det er fordelt jævnt over døgnet - og noget antibiotika må ikke indtages sammen med calcium, hvilket jo tit indtages til morgenmaden. Jeg har opgivet at hitte rede i hvilke det drejer sig om, så det gælder alle for mig - lettere.
Så jeg starter med Ab sammen med 1 stk tørt rugbrød, dette forhindrer mavepine, og ab optages bedre, hvis ikke det tages sammen med et hovedmåltid. 1 time efter får jeg så min daglige omelet.

Kosttilskud og vitaminer (kan indeholde calcium, hvilket jo ikke går sammen med visse ab) indtager jeg så til middagsmaden, da mange bedst optages med fedtrig kost. Her indtages også probiotika Udo's choice (køleskab), og senere 1 actimel.

De sidste kosttilskud (de der er 2 kapsler af om dagen) indtager jeg så til aftensmaden.
Slutter med 2. ab pille 12 timer efter den 1. - forskelligt hvornår jeg vågner og indtager den 1, men bliver ved 20 tiden.
Ind imellem indtager jeg vitamin c i poser (blandet op i saftevand, smager fælt) - ikke sammen med mad, men mindst 10-15 inden, og gerne mellem måltiderne.



Det er sq* svært at hitte rede i - men tror jeg har styr på det nu. Men at huske probiotika i køleskabet, og b-12 vitamin sugetabletter er svært. Overvejede at putte en knap i æskerne for at minde mig selv om jeg skal huske de andre ting, er kan sagtens se mig selv sluge knapperne i farten.

I går kom min sending fra Iherb (4 af hver) - helt uden moms og told :O.


De erstatter Juice plus (446 kr. pr. md.), koster langt under 1/4 og efter hvad jeg kan læse, lige så gode (tror de har noget at gøre med udrensning af toxiner at gøre).
Alt i alt incl. b-12 sugetabletter 2 mg - 73,79 USD, fragten var gratis. Fik USD 5 i rabat da jeg brugte en kode. Vil du bestille har jeg en kode UQO230 som du kan bruge ved 1. gangs bestilling, du får rabatten på 5 USD - hvad jeg får aner jeg ikke.
Det var vist dagens sygdoms og medicinsnak ;).

I går fik jeg mig selv hevet op ved nakkehårene og tømt husbåden for festtøjet OG ikke mindst chokolade - der lå liiige 1 Rittersport...
Det var hurtigt overstået, kameratet lå også derude, så fik taget billeder også. Den er ikke færdig udvendig, men det nåede vi så bare ikke i år - havde tænkt den skal være GIGA Musselmalet, men det får vente. Her er resultatet.





På det nedste billed' ser man det der "metalværk" der skulle skiftes - har ikke fået regningen endnu :/ - men en billig vogn er det jo alligevel - forteltet er endda tæt. Nu kan vi komme afsted på korte ture i week-ender, er for bøvlet med teltet og umuligt i regn.

Apropos REGN - det græs vi såede først i august er 15 cm højt nu, men klippe det kan vi ikke - jorden er totalt blød så plæneklipperen vil synke ned



Maleren har iøvrigt gi'et fortabt overfor resten af plænesåning og klargøring - så der kommer en og kigger på det i dag og giver et overslag. Han vil hellere bruge en week-end på at male og tjene til det fremfor havearbejdet, og det kan jeg da et eller andet sted godt forstå - han HADER havearbejde. Jeg ELSKER at knokle på, men kan ikke, så dette blev løsningen på det sidste græs (forhåbentlig).


Jeg har iøvrigt læst en bog - og en god en af slagsen til en forandring. Kæmper med Hulebjørnensklan - fatter ikke det hype om den altså - noget mere laaaaangstrakt og keeeedligt skal man da lede længe efter. Men læses skal de nu de er købt, kommer nok bare til at tage år er jeg bange for.
Den gode bog er
Jeg var letteere irriteret over den inden jeg begyndte - ved ikke helt hvorfor, men her er mulighed for at bearbejde noget tror jeg - men den er SÅ god, refleksionerne, hans tænksomme far og ikke mindst charmetrolden ham selv ;). Sjældent jeg tuder over bøger og film, men nøjs der var både tårer og snot her, så LÆS den :).

Den er helt gal med svigerfar - han er nu i aflastning 5 dage om ugen. Tirsdag blev maleren ringet op , de kunne ikke finde ham - han var på plejehjemmet, men havde gemt sig (for 2. x den dag, 1. x løb han væk). Han ville ikke hjem.........
Maleren fik ham overtalt - han syntes bare det var sjovt at have gemt sig - huskede ikke selv HVORFOR han havde gemt sig.
Onsdag ringer svigermor, han vil ikke afsted - så maleren afsted igen. Svigerfar var rigtig gal (på svigermor) - maleren får en snak med ham, og får ham langt om længe til at gå med. Nede i bilen får de endnu en snak - maleren spørger om det er pga svigermor, og han græder og siger ja.........for helvede hvor er det fattigt at vi ikke har råd til at sende vore gamle i pleje mens tid her.
Hun forstår ham ikke, slet ikke det mindste, men maleren fik formuleret de ting vi fornemmer overfor svigerfar, og det var korrekt.
Hun brokker sig og skælder ud og han er ikke længere i stand til at forsvarer sig som førhen - det er sq* synd.
Da maleren afleverede ham tirsdag aften blev svigerfar mødt af spørgsmålet "hvorfor vil du ikke hjem" i en hvass bebrejdende tone......Han er senil for hhh da også, men viser med tydelighed hvordan hun har det med ham.
Hans medicin er lige sat op, så han går som løve i et bur, kan ikke holde sig i ro - de går virkeligt hinanden på nerverne.
Han er så rar og rolig - bare ikke sammen med hende altså - han var i aflastning i sommer, 4 uger kunne det blive til.
Men Maleren fik talt med noget koordinator i går, da bliver en tom aflastningsplads på fredag, og den fik han nu - var ikke meningen. Har ikke været ham der stod for tur - men nu fik de langt om længe øjnene op for hans situation, han magter jo ikke selv formulere sig - græder bare.

Valg - hvem fa'en skal man stemme på altså......Jeg følger ikke med, bliver så gal og skælder ud hver gang der er TVavisen. Det parti jeg skal stemme på findes endnu ikke.
At man skal kæmpe sådan for at komme på plejehjem, det er så fattigt altså - min mormor på dengang 85 og 91 kunne ikke få en plads heller. Den gamle mand var slidt op, arbejdede i tørvemoserne og som vejarbejder hele sit liv, byggede vort samfund op (sammen med få andre ;)) og så måtte han passe sin kone på 85 der havde diarré pga. antibiotika, og rengøring og madlavning. 
Hvor fanden bliver alle pengene af.....har lige været i Tønder med en off. ansat  som kom direkte fra et "kursus"  her, massage, indpakninger, bade og afslapning var hvad "kursusdagen" gik med - hvad fanden er der galt altså. Hvor mange der var afsted ved jeg ikke, og turde ikke spørge, det holder mit nervesystem sq* ikke til at vide altså.

Så i aftes et program om misbrugere - de lever et uværdigt liv og helt på sin plads at de bliver hjulpet, både menneskeligt og samfundsøkonomisk. MEN, det er sq* bedre at være narkoman end psykisk syg altså - indlæggelser har vi ikke råd til, men et møde på DT en gang imellem kan det blive til. Alle de stakler der findes, uden bolig og uden mulighed for behandlig, det er sq*.....sygt.....
Uha jeg bliver så rasende - derfor jeg holder mig langt væk fra politik.

Nu vil jeg nappe et (koldt) bad og hidse mig ned, skal til tændlæge om lidt.








Ingen kommentarer: