onsdag den 28. september 2011

Status Q....

her sker ikke en skid, jeg har det som jeg plejer at ha' det - og må indrømme jeg en anelse skuffet - jeg er beredt på langvarig behandling, men sq* ikke stilstand altså - tilbagegang havde været federe - ved det lyder underligt, men en gammel sæi siger " det skal være skidt før det bliver godt" er meget rammende for borreliose behandling, så stilstand er ikke fedt.

Jeg har været indebrændt - alt og alle pisser mig af - især tv - hidser mig op over alle de lamme tvprogrammer jeg ser - så nu har jeg taget konsekvensen og er begyndt at gå i seng kl. 20.00 igen.
Jeg er træt, og må indse at mindre end 12 timer ikke går - så back on track.

Onsdag i sidste uge var vi hos ældsten til fødselsdag, gik på gågaden i Odense til aftensmad, hvor vi fik blåmuslinger, mums.
Ælsten fik et spisebord i amerikansk valnød som maleren havde lavet i fødselsdagsgave. I indflytter gave fik hun en cykelhjelm hvilket bagte lykke (NOT) - bytter var det.
Hun har købt sofa og 2 stole i genbrugsen, 1700 kr......syntes sq* godt nok det var dyrt, men fede sagde hun. Hmnn.....det var der så delte meninger om - men det hjalp da spisebordet kom ind, og den røde sofa ud - så hang tingene ligesom sammen.
En palle med hjul og glasplade skulle hun også have, men glarmesteren havde ikke fået lavet pladen, og gjorde sig da heller ikke den ulejlighed at ringe.
Desserten var lagkage derhjemme, og så hjemover, med et meget træt mindstebarn.

Jeg modtag min pakke fra Iherb torsdag - og heldige jeg, atter uden om tolden - ved ikke lige hvordan det går til altså.
Fik Melatonin 3 mg., Alpha lipoic acid og Magnesium Citrate.
Megnesium Citrate skulle være bedre end alm. Magnesium da Citrate gør optagelsen lettere - Alpha lipoic acid skulle være bedre end alm. lipoic acid - da den alm. ikke optages i så høj grad.
Sådan bliver man fortsat så klog, der googles løs.

I dag har jeg så sendt endnu en bestilling til Iherb. Er løbet tør for Fiskeolie - bruger normalt Epa-Gla+ fra Biozyn, men frygteligt dyre, så nu har jeg bestilt 3 x 250. Aktivt kul til jeg engang Herxer - det må prøves. Og Melatonin igen - vil forærer min bror nogle, han arbejder skiftende arbejdstider og har meget bøvl med sin søvn, så dette kan måske hjælpe ham (og ikke mindst sviger der må liste rundt).


Jeg har også købt ny taske....et kup...en skønt gammel Balenciaga - de laver verdens fedeste tasker altså - Le Dix - venter den i løbet af ugen.




Men for at købe denne yndighed måtte jeg sælge en anden skøn gammel taske...........øv...........men det er jo det der er det sjove, købe billigt og sælge med fortjeneste............600% på et taske salg, det er ikke at kimse af, ikke ret mange investeringsforeninger der kan være med der :) - men denne er en keeper, og uden salg ingen fortjeneste.
Har penge i overskud så jeg kan fortsætte med at surfte rundt efter gode bud - har ikke gjort det 6 mdr., har ikke haft råd, og er der noget der ikke er til at holde ud, så er det kup jeg ikke har råd til at gøre pga. penge mangel, så hellere holde sig helt væk.
Men NU kan jeg så lidt igen - ynglings tidsfordriv :).

Min nye tørretumbler er endelig dukket op i dag - så nu skal der vaskes og tørres. Maleren har vasket et par maskiner i mangel af en "rigtig hustru" - men der kommer lidt mere energi med noget mere søvn, så forhåbentlig kan jeg klare mine få opgaver igen.

Maleren har også vasket vægge ned i køkkenet :( - vi har haft en olievarmer kørende hen over sommeren, da stokerfyret bruger alt for mange træpiller for bare at holde sig selv igang. Smart syntes vi - men det er så gået over igen. Der er sort af sod, selv inde i køleskabet er der sort - så GØR DET ALDRIG.
Det eneste positive der er kommet ud af det, er at mellemsten kan se ALLE spindelvæv nu, de er nemlig også helt sorte :/.


Nu er resten af plænen endelig sået - tog lige hele week-enden igen, men NU er det slut - maleren mener det tar 2 timer at slå græsset - håber sq* godt nok formen er bedre til foråret.

Det er tid for bladoprivning igen. Sidste år døjede jeg med en tennisalbue og bladoprivning er ikke godt for sådan en - men gjorde det på trods - hvad fanden skal jeg lave, hovedet vil ikke, kroppen vil heller ikke - så jeg gjorde det alligevel.
FUCK jeg havde ondt - til massage mange gange uden bedring, og i foråret var det så jeg prøvede akupunktur med det resultat at jeg fik en stiv tommelfinger (hun tar' sig sq* til hovedet når hun engang hører det var borrelia altså).
Men nu er der kun halvt så mange blade i år - og jeg vil gøre mit bedste for ikke at overdrive rivningen, men holde mig på måtten når det gør ondt - svært når man er en tromle som mig.

Jeg mangler mine cigaretter igen - er underligt efter 9 mdr. - men nøjs hvor er jeg smøgtrængende altså. Ingen smøger, ingen rødvin og kaffe.......snyder dog med kaffen, har købt økologisk, koffeinfri instant kaffe, så satser på jeg ikke belaster mig system - noget nydning skal der sq* da være plads til...........sammen med chokoladen :O - økologisk forståes *GG*.

En god nyhed kom i går - svigerfar får lov at blive i aflastning indtil der bliver et tomt værelse til ham - det er bare så godt for dem begge, han er faldt til ro, det er svigermor dog ikke endnu. Han får lov at beholde sin stabile hverdag, og ingen udskældning.
Håber sq* ikke maleren også bliver ramt - men you newer know :( - vi sparer ikke op til pension - hvem ved om vi er her - og vi gider ikke suge på lappen for at spare op til en "måske" alderdom, det er nu vi har brug for pengene.
Men det ville da være fedt med et par mio. på en pensionsopsparing - men hvis ikke man kan både blæse og have mel i munden, så må man jo vælge. Som førtidspensionist er der ikke meget at rutte med - heldigvis har maleren nok at lave - men det ved man jo ikke om varer ved. Han var også syg med sin gigt en overgang - så det har været svært at få enderne til at nå sammen på 2 x offentlig ydelser, og man lærer at skelne mellem "need to have" og "nice to have".
En pensionsopsparing er "nice to have".

Det mindre mig om noget af det jeg hidser mig over. Vi troede jo at mellemsten nu da hun fyldte 19 kunne få udeboende SU. Hun flyttede før hun fyldte 18. Men NEJ - først som 20 årig kan hun få det, da vi bor for tæt på hinanden og Gymnasiet.
Hjemmeboende snyder sig til udeboende SU ved at flytte adresse, mens hun som udeboende ikke kan få det - jeg græmmes.
Familier med HØJ,og jeg mener VIRKELIG HØJ indkomst snyder på den måde - hvor fanden er folks moral.
Ikke noget at sige til det hele går af helvede til - folk rage til sig, og især dem med mest - mere vil have mere - jeg kan blive så tosset.
Store firmaer der ikke betaler deres skat i landet, men tjener astronomiske beløb, for at sende dem ud af landet - så der kan blive mere til dem der sidder i toppen - AAARGH - jeg harmes.

Nu vil jeg brygge mig en kop kaffe, og se om jeg kan få blodtrykket ned igen ;).

















Ingen kommentarer: