onsdag den 2. november 2011

Status...

efter 9 ugers behandling, hvoraf 1 på quensyl er Q.....
Ingen forandring, lidt nedslående, men håber det kommer når først jeg er oppe på fuld dosis af minicycline.
Er nu på 1/4 dosis, får hovedpine, lidt mavekneb, "flyvegigt", smerte jag - men that's it - så næste onsdag skal jeg gerne være oppe på max., og der begynder forhåbentlig at ske noget positivt.

Ringede til øjenlægen for tjek, hun ville se mig 2/1-12, så håber alt er i orden nu - ville ikke se mig før, selvom det står på indlægssedlen, godt nok på tysk, men mon ikke det gælder i dk også.

Fredag var malerne og jeg nede og få fødderne i bad med doktorfisk,  men desværre er der ikke noget at se på hans psoriasis, skal afsted igen fredag så må se om det gør nogen forskel. Well-ness, det er hvad det er, nogen revolutionerende forskel på fødderne er der ikke at se, så jeg fik en tid til pedicure på fredag mens maleren svømmer med fiskene.

Vægtmæssigt sker her ikke en skid, jeg har ikke overskud til at styre min kost, så skal faktisk være glad for der ikke sker noget. Med den inaktivitet jeg lægger for dagen, så er det svært ikke at vægtøge. Godt jeg bor helt herude og ikke lige går ind til købmanden efter noget lækkert - men gåturen herude fra og derind ville være godt, jeg kan bare ikke lige. Overvejer også spinningcyklen herude i gangen - forhåbentlig sker der snart noget på energifronten og jeg kommer igang med noget bevægelse af en art.

Mandag aften lavede yngsten årets græskar til kirkegården. Det er også tradition at køre derned med et græskar, har vi gjort alle 11 år. Det første år var et trist syn, der var hverken sten eller grus på, kun den bare jord. Nu er yngsten så blevet så stor så hun kan lave den, hvilket hun syntes er fedt.
Vi fejer ikke halloween udover dette - jeg er modstander af amerikanske traditioner (i DK), de skal blive i USA - men at fejre vore døde vil jeg gerne. Da jeg var barn lavede vi roelygter, er noget lettere at have med græskar at gøre.

Jeg har også modtaget en mail fra et par som gerne ville have oplysninger om behandling, medicin, priser osv. osv. Det ligger faktisk her det hele, men hvis nogen vil vide nærmere er de selvfølgelig velkomne til at spørge - jeg svarer det bedste jeg kan.

Ældsten er reinstalleret i Odense - var der både lørdag og søndag, og frekventerede Ikea og Bilka og Jysk BEGGE dag - føj en masse mennesker, men sådan er det når ikke man helt ved hvad man går efter, og der er udsolgt når man kommer 2. gang.
Men nu er det overstået - håber sq* hun har fundet manden i sit liv næste gang så han kan overtage vore "forpligtigelser" ;).
Søndag havde vi min "feltseng" med fra teltet og dyne/pude, så nu kan jeg stige på toget og tage på storbyferie - det bliver hyggeligt.

Yngsten startede som spejder sidste uge - ælsten har været spejder i 8 år, håber yngsten bliver ligeså glad. Jeg var selv spejder, og syntes det var fedt - er ofte blevet grinet af, af maleren, siger jeg taler om min spejdertid, som mænd taler om deres soldatertid. Men det har budt på mange sjove og hyggelige oplevelser, og giver også noget på den konto der handler om medmenneskelighed, at give noget ud - uden at få noget igen og mange andre gode ting. Så det vil jeg gerne give mine unger skal være en del af.
Mellemste barnet var der kun kort tid, hun fortalte faktisk hvorfor det var hun stoppede, men jeg kan sq*ikke huske det lige nu.

Stadig ingen taske fra Frankrig - ekspress og min bare....
Men i dag kom yngstens vinterstøvler, fik en mail fra sælger i går, hun troede hun havde sendt dem, men havde så lige fundet dem. Så de var 3 uger undervejs, gad nok vide om det er samme fragtmetode franskmanden har brugt.

I morgen går turen til Vejle - yngsten skal til 1 års kontrol med sin nakke og jeg skal bare have en alm. tur på briksen. Håber hun er i orden igen og hun slipper for videre tiltale.

Ventetiden er atter gået ind, jeg har bestilt for 80 $ hos Iherb igen, håber den går glat igennem denne gang, nu blev det airmail igen, mange dages levering til 4$, men nu ser vi hvad der sker.

Ingen kommentarer: